Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

V tomto fóru si můžete zkrátit čekání na přijetí karty volnou zkušební hrou nebo si jen tak vyzkoušet systém kostek dříve, než ho "naostro" použijete ve volné hře či questu.
Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 152
Registrován: 16 úno 2016, 22:11

Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Admin » 29 dub 2016, 23:40

Protože systém kostek může být ze začátku trochu matoucí, v tomto tématu najdete několik krátkých modelových her, na kterých je možné vidět systém hodu na obtížnost a konflikt v praxi.
Příspěvky jsou zjednodušené a slouží pouze pro rychlou orientaci v herním systému.


Situace: Hráči se účastní (fiktivního) dobrodružného questu "Ztraceno v překladu", jehož cílem je získat starodávný svitek, který se podle pramenů nachází v opuštěných elfských ruinách. Jak už to tak bývá, na cestách je čeká spousta nepříjemností.
Účastníci:
Vypravěč, Čaroděj, Zaklínačka, Kněz, Obyvatelka

V modelových hrách postupně naleznete vysvětlené všechny typy situací, ve kterých se používají kostky a systém dovedností: hod na obtížnost (pro překonání překážky, seslání kouzla či alchymii) i na konflikt. Jednotlivé situace jsou barevně odlišeny.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 152
Registrován: 16 úno 2016, 22:11

Re: Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Admin » 30 dub 2016, 00:40

Hody na obtížnost v questu


Situace: Hráči dorazili na rozcestí, které by je mělo nasměrovat k vesnici, u které by se měly vyskytovat hledané elfské ruiny. Vypravěč jim nabídne využití hodů na obtížnost pro řešení situace. V první z možností rovnou určí minimální hod potřebný k vyřešení problému. V druhé minimální hod neudává; znamená to, že se bude dle svého uvážení řídit podle toho, jaká hodnota a jakým hráčům padne. Třetí hod značí, že vypravěč něco chystá, ale zatím ještě hráče před žádnou konkrétní situaci nestaví.


Vypravěč: Podle mapy, kterou vám poskytli na oxenfurtské univerzitě, měla cesta ještě míli rovně pokračovat a dovést vás přímo k cíli. Jak se však zdá, člověk, který mapu vytvářel, zjevně do Atré došel pouze teoreticky; místo před vesnicí tak stojíte před rozcestím, které cestu rozděluje do dvou stran: jedna vede východně, směrem k horám, a druhá západně, přes les. Starý dřevěný ukazatel má na sobě nápis v jazyce elfů.

Kdo má v dovednostech starší mluvu, ten může zkusit přečíst ukazatel; hodí si na jazyk + čtení a psaní (obtížnost 10). Ostatní si můžou hodit na geografii + inteligenci, pokud chtějí zkusit povzpomínat, jestli jim v hlavě neutkvělo něco o terénu cesty. Všichni si hodí na smysly.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 152
Registrován: 16 úno 2016, 22:11

Re: Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Admin » 30 dub 2016, 00:54

Čaroděj: "Eh, co je to za pitomou mapu? Tady to stojí jasně - rovnou cestou až do Atré! Ďas aby to spral. Včetně toho experta, co tohle stvořil. Jsou tyhle črtance stromy nebo šutry?" Zamručí nenaloženě a pootočí mapou ve snaze vyzkoumat, zda-li na mapě zakreslený terén neposkytne nějakou nápovědu, jakou cestou se vydat.

Mimo herně:
Hážu na geografii (1) + inteligenci (2)
Admin hodil/a 3d6 a součet kostek je 8:
2, 1, 5


Mimo herně:
Hod na smysly (1)
Admin hodil/a 1d6 a součet kostek je 5:
5


Situace: Čaroděj má 1 bod v dovednosti geografie a 2 body v dovednosti inteligence, dohromady tedy hází tři kostky. Smysly má na úrovni 1, háže tedy jednu kostku.

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 152
Registrován: 16 úno 2016, 22:11

Re: Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Admin » 30 dub 2016, 01:01

Kněz: Frflání kolegy čaroděje přejdu bez dalšího komentáře, místo toho raději mhouřím oči na dřevěnou směrovku. Zdá se, že nápis je v elfštině, ale nevím, jestli má omezená znalost bude na jeho rozluštění stačit. Snažím se přečíst alespoň něco, ale stáří ukazatele mi můj úkol samozřejmě dost ztěžuje.

Mimo herně:
Starší mluva (2) + Čtení a psaní (3)
Admin hodil/a 5d6 a součet kostek je 13:
3, 3, 1, 2, 4


Mimo herně:
Smysly (1)
Admin hodil/a 1d6 a součet kostek je 6:
6



Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 152
Registrován: 16 úno 2016, 22:11

Re: Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Admin » 30 dub 2016, 01:09

Zaklínačka: "Ta mapa je tak na podpal," prohlásila zaklínačka otráveně a usadila se na kraj cesty. Škoda, že na Kaer Morhen při zeměpisných lekcích usínala, teď by se jí možná dost hodily. Snad tam ten pánbíčkář něco vybrejlí, pomyslela si, zatímco se snažila vzpomenout, jestli náhodou profesor nezmiňoval nějaké podobné rozcestí.

Mimo herně:
Hážu 2 kostky na inteligenci, geografii nemám vůbec:
Admin hodil/a 2d6 a součet kostek je 3:
1, 2


Mimo herně:
Smysly (3)
Admin hodil/a 3d6 a součet kostek je 10:
1, 4, 5


Vypravěč: Po chvilce koumání může čaroděj dojít k názoru, že terén dost neuměle zobrazený na mapě opravdu připomíná spíš pohoří, než les. Kněz dokáže ze strany ukazující směrem k horám přečíst slovo caer (tvrz), možná je to ovšem taky carn (mohyla), cesta k lesu je označena větou, ze které ovšem vyrozumí pouze slovo bleidd (vlk), jinak nic. Zaklínačka nic kloudného nevymyslí; z přemýšlení ji však vytrhne zvláštní šelest za jejími zády. Když se však otočí, nic zvláštního nevidí...


Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 348
Registrován: 19 dub 2016, 12:39

Re: Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Arleight Primm » 30 dub 2016, 15:26

Hod na obtížnost - alchymie a magie


Situace: Obyvatelka se pokusila vypít lektvar, který předtím měla v inventáři od jiného hráče. Protože není zaklínač, musela si před jeho vypití hodit na konstituci. Hod se jí nepovedl. Její hráčka editovala původní příspěvek, aby pod hod herně popsala svůj neúspěch. Úspěch či neúspěch (pokud nejde o hod, ke kterému je vyzval vypravěč, poté všichni čekají na jeho shrnutí!) může hráč vždy buď dopsat zpětně do příspěvku, nebo hned napsat příspěvek další.


Obyvatelka: Ačkoli jí zaklínač řekl, že to může mít hrozné následky, nestranila se užití jeho lektvaru. Pokud to mělo mít příznivé dopady na její výsledky v soutěži, hodlala toho dostát i podvodem a poněvadž Fisstech byl vysloveně zakázaný, zaklínačův odvar se ukazoval jako jediné východisko. Odšpuntovala ampulku a dvěma velkými loky spolkla onu substanci.

Mimo herně:
Puštík
Hážu 2 kostky na konstituci, potřebuji dosáhnout hodnoty 10, aby lektvar fungoval.
Arleight Primm hodil/a 2d6 a součet kostek je 9:
4, 5


Edit: Začalo se jí dělat nevolno a celý obsah žaludku najednou ležel na zemi. "Zpropadený vědmák!" ulevila si, když se jí nepovedlo ten lektvar vůbec požít.


Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 152
Registrován: 16 úno 2016, 22:11

Re: Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Admin » 01 kvě 2016, 00:12

Zaklínačka: Zatímco Obyvatelka zvrací - já jí říkala, ať to ani nezkouší, bohové ví co jí tam ten její amant vůbec namíchal -, já si v klidu odsypávám z hedvábného sáčku vlčí oměj, kterou se chystám smíchat se směsí vlaštovičníku, jmelí a drcených hub. Směs vzápětí zaliju horkou vodou z nádoby postavené v ohništi. Doufám, že se mi nepodařilo zapomenout recept...

Mimo herně:
Petriho filtr
Házím si na alchymii (2) + zručnost (2) proti hodnotě 15.
Admin hodil/a 4d6 a součet kostek je 15:
5, 2, 2, 6



Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 152
Registrován: 16 úno 2016, 22:11

Re: Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Admin » 01 kvě 2016, 00:23

Zaklínačka: Zdá se, že směs zalitá vařící vodou vypadá přesně tak, jak elixír zvaný Petriho filtr vypadat má. To znamená dost nevábně, takže se pořádně zašklebím, když do sebe elixír obrátím. Zhoupne se mi žaludek a zatmí přes očima, ale jakmile mě nevolnost přejde, automaticky složím prsty do znamení Quen. Vždy připravená.

Mimo herně:
Znamení Quen
Házím si na znamení (2) + 2 účinek Petriho filtru proti obtížnosti 5.
Admin hodil/a 4d6 a součet kostek je 15:
6, 5, 3, 1


Edit: Když kolem sebe ucítím jemné brnění magické bariéry, spokojeně se pro sebe usměju a vstanu ze země. Seberu opřený meč a kývnu na své druhy. "Přejte mi štěstí!"

Situace: V předchozím příspěvku si Zaklínačka připravila elixír zvaný Petriho filtr, který po celý zbytek herního dne přidává tomu, kdo jej vypije, +2 kostky ke všem hodům na zaklínačská znamení. Ve svém následujícím příspěvku ho vypila a rovnou jeho účinek použila k seslání znamení Quen, které chrání zaklínačku před nejbližším fyzickým útokem. Kouzlo se jí povedlo a její hráčka tak editovala svůj původní příspěvek, aby popsala účinek kouzla.


Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 348
Registrován: 19 dub 2016, 12:39

Re: Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Arleight Primm » 01 kvě 2016, 11:29

Čaroděj: Zatímco dotyční řešili nějaké trable s elixíry a substancemi, jeho jejich problémy už přestaly bavit a začal se převelice nudit. Samo sebou by ho odsud jen tak nepustili a tak se rozhodl, že zneviditelnění zní jako dobré řešení, jak se vypařit, nebo se alespoň pobavit. Momentálně bohužel neměl dost magické moci, ale měl štěstí a nemusel k žíle chodit daleko, neboť právě na ní stál.

Mimo herně:
Čerpání Moci (Země)
Magie (3), používám tedy 3 kostky
Arleight Primm hodil/a 3d6 a součet kostek je 12:
3, 4, 5
Obrázek
You know Irvi i adore ya - *Blub*
Na krku mu visí amulet ukrytí - nepoznáte že přechovává magickou moc.

Obrázek

Uživatelský avatar
 
Příspěvky: 348
Registrován: 19 dub 2016, 12:39

Re: Ukázkové hry - hody na obtížnost a hody na konflikt

Příspěvek od Arleight Primm » 01 kvě 2016, 16:00

Čaroděj: Už po krátké chvíli ucítil, jak mu žilou proudí opojná síla moci, zhluboka se nadechl a spokojeně se usmál. Teď už se mohl pokusit o zneviditelnění sebe sama. Přehodil kapuci kabátce přes hlavu a začal si pro sebe mumlat zaklínadlo.

Mimo herně:
Neviditelnost
Magie (3), Smysly (4) → házím 7 kostek, obtížnost 25, (+1) za úspěšné čerpání moci
Arleight Primm hodil/a 7d6 a součet kostek je 30:
5, 1, 6, 5, 3, 6, 4


Edit: Po chvíli jsem zkontroloval, jestli mě někdo vidí ukvapeným pobíháním po místnosti a zjistil jsem, že nikdo nic nezpozoroval, proto jsem seznal, že se kouzlo povedlo a tak jsem mohl začít rozverně tahat zaklínačku za vlasy.

Situace: V předchozím příspěvku Čaroděj načerpal Moc ze země a protože hodnota, kterou hodil byla vyšší (popřípadě stejná) jak 10, může si po celý den připočítávat k hodům na kouzla +1, stejná situace by nastala i po úspěšném čerpání moci z ohně, který přidává k hodu +2. Pokud by se čerpání Moci v případě ohně nepovedlo, odečítá si naopak -1 ke všem hodům kostkou na celý den. Kouzlo se mu povedlo a jeho hráč tak editoval svůj původní příspěvek, aby popsal účinek kouzla.
Obrázek
You know Irvi i adore ya - *Blub*
Na krku mu visí amulet ukrytí - nepoznáte že přechovává magickou moc.

Obrázek

Další

Zpět na Pískoviště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků