Jméno: Irviel aep Savinne
Rasa: Elfka
Povolání: Obyvatel / Lukostřelkyně a šípařka komanda Scoia´tael
Bývalá zuvačka (šatnářka) v Novigradských lázních
Věk: velmi mladá dospělá
Loajalita: Scoia´tael, Arleight Primm
Vzhled: Když potkáte Irviel, zjistíte, že svou postavou nijak nevybočuje z elfského průměru. Štíhlé a atletické tělo prozrazuje nejen její rasovou příslušnost, ale také životní styl plný pohybu. Ačkoliv její typicky bledá kůže, lehce posetá pihami, v klidovém stádiu úspěšně skrývá trénované svalstvo, v jejích pažích dřímá nečekaná síla. Její poprsí nepatří k příliš obdařeným - avšak co jí matka příroda vzala na ženských křivkách, směle přidala do tváře.
Panensky mladistvý obličej, postrádající typicky ostře vyrýsované lícní kosti, budí dojem nevinnosti, která často přitahuje pozornost mužů k jejím plnějším rtům. Ne že by však nebylo na první pohled jasné, k jaké rase náleží - stačí když pootevře ústa a odhalí drobné elfí zuby, nebo když zpoza rovných, nepoddajných černých vlasů, trochu nepravidelně střižených nad ramena, vykouknou špičky uší. Její studeně šedé oči navzdory své barvě nabízejí energický a hřejivý pohled, prozrazující Irvielinu živelnou povahu. Výrazné obočí se elegantně stáčí v křivce k drobnému nosu, který je lehce zahnutý do špičky. Nad horním rtem její tvář zdobí tmavé mateřské znaménko, přidávající maličký důvod navíc, proč si ji zapamatovat.
Potkáte-li Irviel v divočině, pravděpodobně ji spatříte v praktickém oděvu z kůže a hrubých látek, vyvedeném v lesních barvách. Ve městě dává přednost prostým tunikám či šatům, neboť v nich nebudí tolik nedůvěry - na druhou stranu se však poté cíti poněkud bezbranně. Při výkonu svého povolání zuvačky nosí jen jednoduché přehozy a róby, jinak je však vděčná za jakýkoliv ochranný prvek navíc - nejvíce za svůj luk a toulec - pravděpodobně své největší přátele ve společenství lidí.
Povaha: Irvielina povaha je už od prvního pohledu v ostrém kontrastu s jejími jemnými rysy v tváři. Její mysl je jako rozbouřená voda neustále narážející do tvrdých skal reality - v minulosti toho zažila už dost na to, aby věděla co od života čekat, a přesto v ní ještě nezemřela mladistvá idealistická naivita. Výsledkem tohohle rozporu je nemilosrdná nátura, která se ráda rve za vše, co je jí milé. A toho, bohužel, na světě tolik není.
Irviel není povahou, která by příliš dbala na společenské konvence - rozhodně ne více, než musí. Své názory sděluje často upřímně a ostře, přičemž si kolikrát ani neuvědomí, že by tím někoho mohla urazit - a i kdyby o tom věděla, pravděpodobně by jí na tom příliš nezáleželo. Žije v lidském městě, ale kontaktu s lidmi se vyhýbá, jak může. Lidskému jazyku rozumí pouze z části a ke svému štěstí jej k výkonu své profese příliš nevyužívá, neboť pro hosty lázní je důležitá jen její pohledná tvář. Pokud však jde o nelidi, obvykle si dobře rozumí s elfy i trpaslíky - jiné moc často nepotkává. To z ní však nedělá žádného extroverta - je samostatná a nepotřebuje cizí pomoc, aby se o sebe dokázala postarat, nicméně důvodem, proč je téměř pořád bez majetku nejsou jen vysoké daně - Irviel se neštítí hazardu ani jiných potěšení, kterých si ráda dopřává, aby vyfiltrovala všechny své životní neduhy. Celý její dosavadní život byl v pohybu, což se podepsalo na její živelnosti - jen málokdy u něčeho vydrží dlouho, nicméně za tu krátkou dobu se to snaží prožít naplno. Miluje diverzitu a není příliš vybíravá - ostatně i pro své milostné románky dokáže pojmout jak muže, tak ženy.
Pokud má Irviel silnou psychickou stránku, pak je to vůle. Jen silou vůle dokáže snášet určité aspekty svého života a držet své chování na uzdě. Jako tajná podporovatelka komand Scoia´tael je totiž neustále vystavena riziku popravy, pokud by vyšlo najevo cokoliv z její minulosti. Ačkoliv s žádným komandem aktuálně není v kontaktu, ve svém úkrytu čeká na příležitost, kdy se opět stane součástí partyzánského hnutí za svobodu své rasy. (Aktuálně se jí to již povedlo)
Schopnosti a dovednosti: Talent: Lukostřelba
Tělesná konstituce: 3 Její drobné tělo je zvyklé na podmínky divočiny.
Obratnost: 4 Častý pohyb v lese, úskoky a úniky učinily z Irviel obratnou elfku.
Zručnost: 2 Zběhlost ve výrobě šípů a jiných potřebných věcí zaručila, že Irviel není úplně levá. Do kariéry umělce má však daleko.
Smysly: 3 Partyzánský způsob života vyžaduje býti často ve střehu. Irviel nejvíce spoléhá na svůj sluch a zrak.
Inteligence: 2 Irviel napatří mezi žádné učence, ale základní fakta týkající se převážně její rasy a vším co souvisí s její pozicí ve společností jí byla předána ústně.
Vůle: 4 Životní trable v Irviel neustále trénují silnější vůli. Díky tomu se jen tak z něčeho nezhroutí.
Společenskost: 1 Na společenské konvence si nepotrpí, ale někdy je to nutné, aby přežila.
Síla: 3 Irviel není žádný zápasník, ale neuděláte dobře, pokud si ji zaměníte s křehounkou dívenkou.
Lukostřelba: 4 Lukostřelbu Irviel trénuje již od mladých let. Jejími šípy zemřela už spousta nepřátel. | Výroba šípů: 2 Potřebná věc, ve které je poměrně dobrá. Jen ji neprovozuje ve městech.
Lidský jazyk: 2 Po těžších začátcích mezi lidmi se Irviel konečně naučila, jak ve většině případech správně používat jejich mluvu.
Všímavost: 2 Pokud střílíte z luku, je dobré mít pozornost upjatou tím správným směrem. Nebo třeba když si chcete zachránit kejhák a vytušíte, že něco není v pořádku.
Plížení: 3 Schopnost se nenápadně přesouvat lesem či městem je jednou ze základních dovedností přežití pro Scoia´tael.
Akrobacie: 3
Informovanost: 2
Bylinkářství: 1
Léčitelství: 1
Lov: 2 Lov patří k základním dovednostem přežití v divočině.
Přesvědčivost: 2 Pokud jste elf žijící v lidském městě, bez určité dávky přesvědčivosti vás rovnou můžou pověsit za zradu.
Boj beze zbraně: 2 Když se naštve, tak vám klidně vrazí.
Plavání: 2 Vůdčí schopnosti: 1
Vaření: 2 |
Víra:Irviel stále naivně věří, že skrze krvavý konflikt je možné si vydobýt své místo v současné společnosti. Neuznává božstva, ale svobodu a soužití s přírodou, přestože se většinu času zdržuje za hradbami města.
Historie a rodina:- Dětství | +
V rodině Irviel koluje rebelská krev – její matka Liadra se s otcem sblížila v jednom z početných komand Scoia´tael snažících se zasadit jizvy v lidských sídlech Severních království. Narození dítěte nebylo v takové situaci očekávané, nicméně to mohla být jediná Liadřina šance mít rodinu, kterou přijala i přes svůj kočovný život plný nebezpečí. Jejich komando operovalo na hranicích Cidarisu a Temerie, díky čemuž mohla Liadra nejtěžší fáze těhotenství a péče o novorozeně přečkat v Brokilonu. Nikdo však nechce být dryádám zavázán déle, než je nutné – proto hned od prvního okamžiku, kdy to bylo možné, Liadra začala znovu cestovat, společně s otcem dítěte – Shaerdienem - tentokrát však nehledali konflikt. Chtěli se dostat do bezpečí Modrých hor, kde přebýval také Shaerdinův otec Vaendal, a přežít, dokud dcera nevyroste. Aby plán vyšel, museli se vzdát všech vazeb ke Scoia´tael a snášet nepřiměřené zacházení v lidských městech, která museli navštěvovat pro doplnění zásob. Nezřídkakdy se dostali do nejkrajnějších situací, nakonec se jim však po dvou letech podařilo dostat do cíle.
V Modrých horách na ně čekala větší bída, než si dokázali představit – dali však své dceři šanci prožít alespoň část dětství beze zbraní přiložených na krku, bez nadávek, plivanců lidí, potoků krve a smradu spálených těl. Malá Irviel vyrůstala po boku jiných elfů, objevovala a učila se, nicméně už v tak nízkém věku nedokázala pochopit, proč jejich společenství kolísá na pokraji vyhynutí. Tam kde chybělo jídlo, krmili elfové mladičkou dívku semínky nenávisti, a bylo jen otázkou času, kdy se v ní uchytí a zapustí kořeny.
Irviel byla, ostatně jako každé dítě, velice zvídavá a dožadovala se odpovědí. Trvalo dlouho, než se jí podařilo přesvědčit rodiče, aby ji s sebou vzali do lidského města pro zásoby. „Ať si to pozná sama,“ tvrdil Shaerdin. Říkal, že jakmile to zakusí, přestane žadonit - a měl větší pravdu, než tušil. Ve městě totiž zrovna probíhala poprava několika Scoia´tael. Irviel byla při tom pohledu vyděšená a zmatená. Chtěla utéci, ale otec ji zadržel. „Nikdy neodvracej zrak,“ špitnul. Ten den jen o vlas unikli vyslýchání. Po té události jako by v Irviel něco z její zvídavosti zemřelo.
- Místo na zemi | +
Trvalo ještě spoustu let, než se Irviel začala měnit z dítěte v dívku. Když se tak stalo, Shaerdin už nedokázal déle snášet svou nečinnost, a rozhodl se znovu připojit ke komandu Veverek. Od té doby se s dcerou vídali jen velmi zřídka, nicméně Irviel otce vnímala jako hrdinu. Začala jej napodobovat a učit se střílet z luku, přestože se jí to matka snažila vymluvit. Liadra si přála bojovat, ale svou dceru, svou naději, chtěla z rasového konfliktu vynechat. Čím více se však snažila Irviel v rebelii bránit, tím více se dívka vzpírala její vůli, neboť ji pohánělo mladistvé srdce hledající spravedlivé místo na zemi.
Zlomovým bodem se stala zpráva o Shaerdinově smrti. Ta v Irviel rozdmýchala plamen nenávisti, touhu po pomstě, ale také po seberealizaci. Opustila Modré hory a našla si své místo mezi Scoia´tael, se kterými započala své vlastní dobrodružství. To se ukázalo býti zvláštně hořkosladké – plné násilí a kompromisů, ale za to strávené ve stejně horlivé společnosti, jako byla ona. Takový život ji jakýmsi zvráceným způsobem naplňoval – mimo jiných věcí si našla zalíbení ve hrách a objevila kouzlo romance.
Jednou za čas byla nucena navštěvovat města kvůli zboží, které si v komandu nedokázali sami vyrobit. To ji naučilo pevnější vůli a psychické odolnosti, neboť podobné jednání vyžadovalo silné sebezapření. Dokonce se naučila základy komunikace obecnou řečí, se kterými ji předtím nikdo neseznámil. Přestože se naučila poměrně kvalitně vyrábět šípy, nikdy takovou činnost nevykonávala v lidských městech, neboť se naučila, že všichni ozbrojení nelidi budí velkou míru podezření.
- Příležitosti | +
Jak plynula léta, Irviel měnila oblasti působnosti, až se dostala do Pontarského údolí. Zdě měli Scoia´tael poměrně velkou základnu, ve které se mladá šípařka rozhodla vzdělávat o své vlastní kultuře. Nenaučila se číst, ani psát, ale hodiny a hodiny poslouchala příběhy, motivační proslovy a nové představy o svobodném žití. Zvláště setkání s vůdcem, Iorvethem, v ní zanechalo dojem. Jeho vize představovala naději, za kterou chtěla bojovat. Irviel konečně získala pocit, že Scoia´tael nejsou jen náhodně roztroušené skupinky rebelů, ale mohou spadat pod něco mnohem většího.
Irviel se chtěla připojit k Iorvethově hnutí, nakonec se však nechala zlákat vidinou krvavé rány zasazené do srdce Redánie. Se svým komandem zamířili na západ, kde elfové plánovali využít postupu nilfgardských vojsk a škodit lidem ze zálohy. To se dařilo až do doby, než Irviel o své komando přišla.
- Konec ideálů | +
Stalo se to, když byla na zapřenou. Byli nebezpečně blízko Novigradu, nicméně Irviel sázela na to, že se jí podaří splynout s davem. Mohla proklouznout a získat vše, co potřebovali. Jenže když se blížila k hradbám, zjistila, že v mezičase došlo k boji. Řada zajatců, které vlekli do města, byla složena ze známých tváří. Už bylo pozdě – mohla jen utéci, ale někdo si všiml jejího pohledu. Zadrželi ji, podezírali ji. Ale ona odolala, neboť její pud sebezáchovy se ukázal být silnější než emoce, které v ní budil pohled na umírající společníky.
Bylo by bláhové tvrdit, že ji její ztráta nezasáhla. Ocitla se sama v neznámém městě, a jediná její možnost byla splynout s davem a nenávidět. Skrytě a bolestně, ale tvrdě a nekompromisně. Její čas znovu přijde. Čas odplaty. Ale do té doby...
Jména mrtvých spolubojovníků: Hardrin, Aydra, Avondreth, Vanlar, Ritha, Aegil, Vredhan, Chorann, Morwynn, Tassiel a Ceerys
Hení historie: - Dva roky v Novigradu | +
Během dvou těžkých let strávených v Novigradu se Irviel stala netečnou vůči spoustě věcem. Ač měla velké štěstí a získala na nečlověka poměrně dobrou práci v lázních jako zuvačka, nedá se říci, že by to zdaleka odpovídalo jakýmkoliv jejím představám o dobrém životě. Nezáleželo jí na penězích, pouze na přežití a příležitostech. Svůj žal a zklamání zalátovala hazardem, či koupí jiných druhů potěšení. Byla osamělá, a tak se stalo, že se dokonce začala bavit s některými dh´oine. Potkala jich pár takových, kteří stáli za kus řeči (nebo posezení na stromě), mezi nimi například banditu Arleighta, tajemného Al´da´vira, který se jí zastal, když ji jiný dh´oine urážel, lovkyni Dremu, kterou za prohru v kostkách naučila základům šípařiny, nebo třeba zaklínače Silase, se kterým strávila příjemnou noc o Imbaelku. Nakonec potkala také půlelfa Cyrriela, který jí přislíbil, že ji zavede ke svému komandu, ale k tomu nakonec nedošlo.
Časem se ukázalo, že jediný, koho tou dobou považovala za přítele byl Arleight, který byl jednoduše podobné nátury, jako ona a vzájemné škádlení přešlo i ve více fyzickou náklonnost. Ač Irviel není někým, kdo by se rád vázal, vnímá tenhle vztah za více speciální, než ty ostatní. Že to Arleight možná vnímá podobně jí dokázal tím, že ji přišel varovat do lázní, když se pořádal zátah na čaroděje a byla vyhlášena nová omezení pro nelidi. Na místě se ukázalo, že je krom bandity také čarodějem a obětoval se, když Irviel společně se dvěma dalšími ženami prošla portálem do bezpečí za hradbami města. Tahle událost Irviel zlomila a nějakou dobu naříkala nad svou další ztrátou. Zároveň však bylo jisté, že se do lázní už nikdy nevrátí a že potřebuje rychle najít zdroje pro přežití v divočině. Opět měla štěstí, když narazila na Fencaedana, elfa, který měl za úkol najít nové členy pro své komando, a Irviel se téměř bez váhání připojila.
Speciální inventář:
 Tisový luk, toulec a šípy |  Lovecký nůž |  Lesní kožený oblek |  Sada kostek |
Krystal rubínu na kožené šňůrce - dárek od Arleighta
Známé postavy:
Obyvatelé
Leif - zná jako Al´da´vir (Imbaelk a Belleteyn, hospoda Na Rozcestí) Nitran (Imbaelk) Nathaniel (kostkový turnaj) Drema (kostkový turnaj, výuka výroby šípů, Belleteyn) Reginald (kostky) Hed (kostky) Cyrriel (tržiště v Novigradu, hledání podbělu, Belleteyn) Tomovo NPC Agneis (Belleteyn, od vidění) Fanceadan (po úprku z lázní) Valdur (kostky) Varren (kostky) Odolen (kostky) Damjan (kostky) Belan (kostky) Seti (Imbaelk, letmo, ani nezná jméno) Mellbork (hospoda na rozcestí) | Čarodějové
Arleight Primm ♥♥♥ (Z krčmy u dvou krkavců, lázní, setkání v lese...) Elvira de Vrie(s) (z Q Hromada zlatých) Visia Englert (z Q Hromada zlatých) Kayla (kostkový turnaj, setkaly se i na druhém turnaji, ale Kayla byla jako Irene) Quitana (kostkový turnaj, blond verze Cestou necestou) Elaine - NEMESIS (Belleteyn, úprk z lázní) Bartimeus (kostkový turnaj) Bruxa ♥ (kostkový turnaj) Kael Wolferen (Philippa) | Kněží
Myrailla (z Q Hromada zlatých) Světlomila (Q hodina mezi psem a vlkem, Imbaelk) †Borys Blinn (Imbaelk) Raimond (kostkový turnaj) Vivianne (úprk z lázní) Rokytka (Cestou necestou) | Zaklínači
Zenn (Z krčmy u dvou krkavců, později svátek Imbaelk) Silas ♥ (Imbaelk, Belleteyn) Fírean (kostkový turnaj) Bibiana (Imbaelk, letmo, ani nezná jméno) Ife (Philippa) |
Vlastní NPC:
Irviel není vůdkyní nějakého konkrétního útvaru, ovšem má pár elfích přátel, které získala v době mezi opuštěním komanda Fencaedana a připojením se k bandě Arleighta Primma. Je-li v nouzi, nebo když si jde za určitým cílem, je schopna je přesvědčit, aby jí přišli na pomoc.
- Vindun | +
- Obratná elfí lukostřelkyně se světle hnědými vlasy a modrýma očima. Pochází z Modrých hor, je mladá, však při svém putování životem už prošla velkým množstvím komand, která postihovalo neštěstí za neštěstím, jen ona vždycky nějakým způsobem vyvázla. Říká, že buď má jen obrovské štěstí, nebo naopak přináší smůlu všem ostatním. Možná proto se po nějaké době rozhodla odtrhnout a žít na vlastní pěst, přičemž se s ideologií Scoia´tael nadále ztotožňuje. Ovládá pouze starou mluvu.
Obratnost: 2
Smysly: 2
Střelba z luku: 2
Akrobacie: 1
- Assam | +
- Černovlasý elfí bojovník s menší atletickou postavou. Silou sice nikoho neohromí, ovšem je obratný a rychlý, vytrénovaný na boj se dvěma krátkými meči. Ve svém komandu působil roky, však rozhodl se jej opustit kvůli osobním neshodám s velitelem. Od té doby hledá nové společenství Veverek, ovšem pro jeho vybíravost se mu to prozatím nedaří a většinou se potuluje sám, nebo se zdržuje v táboře Scoia´tael. Příležitostně se živí lovem hlav a je vášnivým hráčem kostkového pokeru i gwintu.
Obratnost: 2
Boj s jednoručními meči: 2
Akrobacie: 2
Obecná mluva: 1
Odehrané Questy a Eventy:
Galerie:
- Irviel od Arlee I | +

By Arlee
- Irviel od Arlee II | +

By Arlee
- Irviel od Elaine | +

By Arlee
Editace karty:23. 4. 2016 - Založení karty
15. 5. 2016 - Úprava dovedností podle změn pravidel
10. 7. 2016 - Připsány dovednosti z Q "Hromada zlatých"
6. 3. 2018 - Připsány dovednosti z Q "Hodina mezi psem a vlkem"
27. 3. 2018 - Připsány dovednosti z Imbaelku
27. 4. 2018 - Připsány dovednosti z kostkového turnaje
1. 7. 2018 - Připsány dovednosti z Q Ve jménu říše
7. 11. 2018 - Pár menších dopsaných věcí, talent
22. 3. 2019 - Aktualizace známých postav, questů