Jak na postavu a posty

Jméno

Založení postavy začíná vaší registrací na herním fóru. Registrujte se vždy jménem vaší postavy – můžete použít její celé jméno, křestní jméno nebo třeba i přezdívku, pod kterou je postava známá. Pokud si ještě jménem nejste jistí, nevadí, před začátkem hraní si ho můžete sami změnit v uživatelském panelu.

Jméno pro svou postavu můžete zvolit v podstatě libovolné. Můžete jí dát do vínku křestní jméno, příjmení, přezdívku, titul i původ, samozřejmě v souvislosti s její historií a společenským postavením. V severních zemích světa Zaklínače jsou nejčastější jména slovanského a germánského původu, můžete však převzít i jména z jiných jazykových oblastí nebo si dokonce vymyslet své vlastní. Pozor: Není povoleno přejímat jména postav známých osobností ze světa Zaklínače (Geralt, Triss, Marigold…) a známých literárních nebo filmových postav (Eragon, Legolas,..).

Rasa a povolání

Pro svou postavu si můžete zvolit jednu z následujících ras a jedno ze čtyř povolání. Vaše postava se může stát člověkem, elfem, trpaslíkem, gnómem nebo půlčíkem (či jejich kříženci) a povoláním být zaklínač, čaroděj, kněz nebo obyvatel. Informace ke všem naleznete v našich reáliích.

Dlouhodobě hrajícím hráčům může být povoleno založit si tzv. Relikt (postavu nehratelné rasy ze světa zaklínače – například dryádu, upíra, vlkodlaka, dopplera apod.), vždy však až po předchozí domluvě s vedením a pouze tehdy, pokud jste již napsali alespoň 75 herních postů za všechny své postavy a jste aktivní minimálně 3 měsíce. Hráč může mít pouze jeden relikt, proto doporučujeme si dobře rozmyslet, jaký si napíšete.

Historie a dovednosti

Dobře si promyslete také historii a dovednosti vaší postavy. Dovednosti vaší postavy jsou číselně vyjádřeny v uživatelském panelu a slouží pro házení kostkami (detailně viz kapitola Body a Dovednosti) Můžete samozřejmě připojit také schopnosti a dovednosti, které vaše postava má, ale nejsou vyjmenované v seznamu dovedností – například u postavy lovce vložíte body do kategorie Lov a v kartě postavy se můžete více rozepsat o tom, jak dobře dokáže rybařit, klást pasti, stopovat zvěř a tak dále. Schopnosti vaší postavy by měly vždy odpovídat její historii, zkušenostem a věku. Jelikož se volná hra odehrává v Redánii, není od věci zmínit, jak se vaše postava do této země dostala a co tam vlastně dělá, pakliže není místní. Pokud naopak vaše postava žije přímo v některém městě volné hry, můžete ji po domluvě přímo i spojit s některou herní lokací (např. postava děvečky může pracovat v lokálu U Ledňáčka a podobně). Můžete se také domluvit s dalšími hráči a vytvořit si rodinné či jiné vazby pro vaše charaktery.

Vzhled a povaha

Nejdůležitějšími rysy vaší postavy jsou její vzhled a povaha. Tyto dvě položky jsou opravdu klíčové a proto se je snažte promyslet co nejdůkladněji – u vzhledu se například neomezujte jen na barvu vlasů a očí, ale odlište svou postavu od ostatních také popsáním nejrůznějších detailů. Můžete si promyslet například to, jaký má typ postavy, jak vypadá v obličeji nebo třeba co nejraději nosí. Podobně se zamyslete také nad povahou vaší postavy – jak se nejčastěji chová, jak se projevuje na veřejnosti a jak v soukromém životě, jaké má klady a zápory, jaké jsou její touhy a motivace, jakým způsobem přemýšlí, co ji baví, jestli a jak moc věří v nějakého boha, jaké má zvyky a zlozvyky… Možností je nespočet a každý detail vdechne vaší postavě víc a víc života.

Svět Zaklínače je odrazem toho našeho a proto se v něm mohou potkávat postavy nejrůznějších povah a přesvědčení, od hrdinných dobrodinců až po vypočítavé darebáky. Můžete si vytvořit postavu kladnou i zápornou, nezapomínejte však, že co své postavě vtiskněte v kartě, to by se mělo také promítnout přímo do hry – proto vždy zvažte, zda-li vám styl hry s takovou postavou bude vyhovovat.

Příklad: Hráč, který si zvolí hru za zasmušilého, nemluvného člověka s pochybnými úmysly si sice otevře zajímavou škálu herních možností (může si třeba s postavami podobného založení vytvořit vlastní hanzu, pletichařit nebo čas od času svým spoluhráčům ve volné hře ztrpčovat život drobnými krádežemi, záleží na fantazii hráče a povaze jeho postavy), musí se ovšem zároveň smířit s tím, že se do interakce s ním většina postav zrovna nepožene a rozhodně se dvakrát pozitivně nebudou dívat ani na jeho účast na různých výpravách. Antihrdinové bývají fantastickými postavami, hrát za ně ovšem nikdy není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát.

Schvalování postavy

Jakmile máte svou postavu vymyšlenou a relevantní kapitoly webu pročtené, sepište si herní kartu podle této šablony, odešlete ji jako nové téma v sekci Registrace nových postav a vyčkejte na schválení administrátorem nebo moderátorem. Postava je přijata do hry poté, co ji schválí člen vedení.

Více postav?

Každý hráč si může bez časového omezení kdykoliv založit úplně novou postavu. Účty lze v uživatelském panelu propojit a hráč tak může mezi postavami přepínat jedním kliknutím. Pro založení nového charakteru nemusí žádat vedení o povolení (avšak je dobré dát o tom někomu vědět – soukromě nebo přímo v registrační kartě) a za všechny postavy může hrát současně, stále však platí pravidlo o archivaci postavy v případě, kdy se hráč na fóru bez omluvy déle než šest měsíců neobjeví. Pokud hráč cítí, že mu předchozí postava nesedla a nechce už za ni nadále hrát, může vedení požádat o její předčasnou archivaci. Těm, kteří však budou zbytečně tvořit stále nové a nové postavy či archivovat ty staré, může být právo zakládat nové postavy až do odvolání odebráno.

Jak napsat post

 

  • Herní příspěvky je možné psát v 1. nebo 3. osobě, řeč se zpravidla označuje tučně (značka B nebo kód [b]“Mluva“[/b]), a myšlenky v kurzívě (i nebo [i]myšlenka[/i]). Pro přehlednost je možné řeč i myšlenky barevně označit, je však vhodné vyhnout se zbytečnému střídání barev. Mluví-li vaše postava cizím jazykem, nezapomeňte to v příspěvku poznamenat nebo celou promluvu označit:
    • „Obecná řeč“
    • -Skelligština- 
    • ☼Nilfgaardština☼
    • ~Starší mluva~
    • ^Trpasličtina^
    • {Zerrikánština}
    • »Ofirština«
    • ≈Hobitština≈
    • (u dalších jazyků si jejich první uživatel speciální znak zvolí sám a ten sem poté bude doplněn).
  • Ve volné hře je vždy vhodné v příspěvku označit příchod a odchod vaší postavy (např. šipkami: >>, při přesunu mezi lokacemi můžete poznamenat, odkud vaše postava přichází nebo kam odchází).
  • I v rámci jednotlivých lokací je dobré označit na začátku postu, kde přesně se vaše postava nachází (v hostinci tak třeba upřesníme, že postava sedí poblíž krbu nebo se nachází ve svém pokoji v druhém patře, etc.). Usnadňuje to orientaci a předchází zmatkům, a to především tehdy, když je v tématu opravdu živo (např. při příležitosti nějakého eventu).
  • Při začátku hry v nový herní den je vhodné uvést, zda se k vám může kdokoliv připojit, nebo jestli máte domluvenou hru a čekáte na jiného hráče.
  • Mimoherní poznámku v herním příspěvku vždy pro přehlednost označujte pomocí tlačítka „MH“.
  • Dbejte na pravidlo křišťálové stěny – ačkoliv vy jako hráč máte přístup do všech témat a tedy přehled o dění na celém fóru, vaše postava ví jen to, u čeho reálně byla nebo o čem jí ve hře někdo řekl. Vztahuje se to také na identitu postav (například když se dočtete, že váš spoluhráč je půlelf, ale ve hře skrývá své uši, vaše postava nemůže tak snadno odhalit jeho rasovou příslušnost).
  • Tag „Spoiler“ můžete využívat pro libovolné zkrácení textu, či ukrytí vašich hodů.
  • Rozumně explicitní obsah 18+ je ve hře povolen, měl by však být vždy označený v rozkliknutelném spoileru (tlačítko „Explicit“.) Označujte prosím také popisy násilností (například mučení).